Hardcore se od dob co jsem se k němu dostal, dělilo hudebně na spoustu stylů a tuto osobitost jsem na něm měl vždycky rád, protože označení „hc“ jsem považoval a stále považuji za něco co je „více“ než hudba, něco co může lidi spojovat, co je víc než móda, trendy … co člověk to jiná osobnost, to i jiné hudební vyjádření. Je pro mně důležité hledání alternativ k běžnému životu, který každý den žijeme a to snažení se být jiný, než jak to vidíme v televizi. Proč to píšu ?… snad proto, že si myslím, že Policy of 3 hráli v době, kdy bylo hodně stylů, jako je i dnes, ale všechny lidi co se ve scéně pohybovali podle mne spojovalo to označení „hardcore“ a snaha dělat věci jinak. Podobný pocit, spíš z našich poměrů, ve mně vyvolal rozhovor s Inoxia Corpora, kde psali o undergroundu za „totality“, co v česku byla… „… můžeme říct to, co ví snad každý, že dřívější androš se lišil hlavně tím, že pokud jsi něco dělal, měl si problém s režimem. Dnes je ve většině případů každému jedno co děláš, míra svobody a možnosti vyjádření jsou bezesporu větší. Společný nepřítel se roztříštil na tisíce částí, tím se taky rozdělilo celé to undergroundové osazenstvo, které dříve nerozlišovalo tolik co jsi zač, co posloucháš, čím jezdíš, kolik bereš a co jíš a co piješ. Dnešní underground se škatulkuje od black metalu po techno a právě podle těchto škatulí se vnímají i lidi samotní. Ti jedni většinou nelezou za těma druhýma. Dnes máme tucty undergroundů.“
Policy Of 3 hráli od koncem 1980 do začátku 1995 (datum bohužel přesně nevím). Jejich emociální hardcore byl lehce ovlivněn prvními kapelami na Dischord Recs a hardcore/punk kapelami z Ney Yorku té doby. Náladové skladby nejsou zbaveny vzteku, emocí, které se mnohdy u součásných emo kapel vytratili a byli nahrazeny jen „emo“ imagine. Myslím si, že Policy Of 3 zvuk do jisté míry pomohl „emo“ styl „definovat“. Kapela jela i evropské tour a ty š?astnější z nás, je myslím před 10 lety (odhad) mohli vidět i v Praze. Bohužel k těm š?astným nepatřím a snad i proto ve mně 2CD „Anthology“ oživilo nostalgický pocit, který jsem měl, když jsem je poslouchal z kazety.
Dvoudisková diskografie zabalená v krásném digipack obalu, s obsáhlým bookletem obsahuje jejich American Woodworking EP (Old Glory, 94), Dead Dog Summer LP (Old Glory, 93), skladbu pro v/a LP XXX (Ebullition, 94), v/a Education LP (Mountain, 94), v/a All The President´s Men (Old Glory, 94), v/a Solitiude (Yuletide, 92), songy z debutního EP (OldGlory, 93) a živé vystoupení z Drážďan z června 95.
„An Anthology“ doporučuji všem, kteří kapelu měli rádi a nemají pohromadě jejich diskografii na vinylech nebo těm, kteří se chtějí s dobou ve které hrála spousta úžasných kapel seznámit. (S)
LABEL:
Ebullition
V ČR k dostání: DayAfter, Samuel
Více na old.czechcore.cz
|