(Equal Vision)
Vzpomínám na to jako by to bylo včera, když jsem si před lety z koncertu Damnation AD přivezl desku „The Day The Sun Went Out“ jakési kapely Boy Sets Fire. Stačil jeden poslech a bylo na plné čáře vymalováno a musím dodat, že takový „dojem“ jaký jsem měl z této nahrávky už pěkných pár let těžko zažívám. Pro někoho naprosto nepochopitelné skloubení dobra a zla, melodické pasáže mísící se šlapající hardcore energií. Kouzelný vokál, který z křiklouna se dokáže proměnit v melodického pěvce (v jedné osobě) reprodukujícího znamenité texty. A pak to přišlo. Zprávu o tom, že další album vychází na Victory records, jsem bral jako nepovedený žert. No musím uznat, že tenkrát se následně „After the Eulogy“ stalo mojí jedničkou coby v počtu rotací za krátké časové období. Mix zmíněného dobra a zla, tady bylo ještě více ovlivněno novou školou. Naprostý nezdar byl jak sama kapela přiznává přechod na major Sony, kde vyšlo opravdu (jak je při takovém kroku dá se říci pravidlo) nejhorší věc. A tak následuje cesta zpět ...
Před chystaným novým albem, které je naplánováno na únor tohoto roku, vychází kompilační album, které už jak název napovídá má za cíl asi z největší části oprášit věci složené před průlomovým albem. Hned od startu je připraveno 7 demo skladeb, které vlastně odstartovalo život této bandy. První 4 věci jsou z období, kdy ke štěstí pořízení nahrávky stačil sklep rodičů a jelo se, tedy žádný hi-fi zvuk, ale dá se to bez problémů poslouchat. První oficiální vydaná věc je tady zastoupena dvou skladbovým 7“ „Consider“. Zlaté časy, tedy období mezi alby Sun a Eulogy bylo vyplněno 5-ti skladbovým singlem „In Chrysalis“, který původně vyšel na dnes už nežijícím Initial records. Největší rozruch určitě vyvolá povedený cover Dead Kennedys „Holiday in Cambodia“. V Evropě vydaný singl „Suckerpunch Trainig“ už zachycuje kapelu v pozdní new school etapě a jako jasný favorit je cover „Rocket Man“ od Eltona Johna. A do dvaceti songů což je finální rozsah kompilace, už chybí jenom přidat songy z nejrůznějších kompilací a jasnou tečkou je zářez z německé osvětové kompilace, kde el kytary jsou vystřídány ne-el nástrojem. Texty k jednotlivým skladbám jsou tentokrát nahrazeny krátkými příběhy typu „kdy a jak“ věci přišli na svět... I když Boy Sets Fire jsou už úplně někde jinde než bych já očekával, rozhodně se stojí za nimi pootočit na místo za novou generací kapel, kterou mají právě BSF chtě nechtě na svědomí a které už opravdu buď nechci- nebo zkrátka neporozumím.
Boy Sets Fire
Equal Vision
Více na old.czechcore.cz
|