(Gold Standard Labs)
Ačkoliv je hudební scéna v tomhle městě dost rozmanitá a svůj otisk v čase a na nosičích různého formátu tu zanechali punks různých generací a stáří, bude asi kalifornské San Diego navždy více či méně spojované s tím temným a nihilismem své doby uječeným nervním post punkem. Ten, komu na vinylové desky až k poslednímu singlu od Gravity, 31G nebo Wrenched sedá doma prach jako mě, víc jak skoro 14 let zřejmě ví, co mám na mysli. Chaotický bicí, skřípavý zvuk kytar a v neposlední řadě koketérie s klávesami je ta místní specialita. V tomhle duchu se vydala i Princezna na svojí cestu v roce 2003, aby v následujícím roce vydala prvotinu u Cut Lips Recordings. Devět kousků toho nejlepšího v duchu Clikat Ikatowi v kombinaci s Camera Obscura nebo The VSS (pozor neplést si s partou dneška, tohle bylo dost jiný kafe)… Zuřivě naléhavý dynamický kusy, prokládaný drásavými klávesy, co dodávali celku na dramatičnosti, završeno iritujícím vokálem. Ostatně na této desce ještě bubnoval William Lamb z právě jmenovaných Camera Obscura. V tom samém roce se přesunuli do Los Angeles, kde na lokálním labelu GSL přispěli svojí skladbou „GW Grenade“ na kompilaci Golden Grouper vol. 1 vedle dalších budoucích labelmates, jako jsou 400 Blows, DMonstrations, Holy Kiss nebo Tender Buttons, což pravděpodobně odstartovalo budoucí spolupráci s tímto vydavatelstvím. O dva roky později je tu velká deska Lions Eat Lions…
Lvi, co se žerou navzájem je dost jiná deska, než debut. Skladby jsou podstatně dynamičtější a kratší, bez zbytečně dlouhých samplovaných ploch. Zůstal neurotický základ, osekán na nutné minimum elektro prvků, v některých pasážích obohacen o podmanivý temný taneční beat. Ale pozor, kdo čeká flitry a točící se disko koule bude roztrhán na kusy! Od první pecky „Check“ až k poslední „Roar Of 84„ vás budou drtit 28 minut v duchu noise post hardcore, kde se o vedení přetahujou Big Black s Arab On Radar! Vydechnout vás nechají ve třetí skladbě "The Racer", kde zavzpomínají na starý časy dlouhým samplem jak od New Order táhnoucím se přes půlkou tracku jak smrad, aby v druhý časti nadělili afektovanej závěr v post punkovým balení ala Year Future.
Na zvuku a produkci vypomáhal Alex Newport (The Locust, Mars Volta, Thema 11…), o grafickou stránku nosiče se postaral sám Sonny Kay (ex-Angel Hair,The VSS, frontman Year Future a šéf GSL), který se věnuje grafickému zpracování většiny posledních titulů své firmy- dvě dívčí těla v bikinách se lvíma hlavama se zlatě vyraženým názvem kapely, co připomíná slepecké písmo. Ale co mě fakt dojalo a vehnalo slzy do očí z nostalgie, je vnitřek digipacku. Zlatě patinovaná fotomontáž momentek jednotlivých členů této sebranky z různejch vystoupení, parties, vykládání dodávky a jiných situací, který evokujou vnitřky starých metalových nebo punkových part.
Z pročítání rozhovorů a sledování pár video záznamů z jejich koncertů to vypadá na slušně hlučnou a divokou jízdu. O tom se budeme moct přesvědčit na strahovské Sedmičce 22. dubna společně s táborskými C a Deverovou Chybou, kteří ten večer končí své evropské turné.
Křepi aka B&A
www.dieprincessdie.com
www.goldstandardlabs.com Více na old.czechcore.cz
|