1-Ahoj Kenny. Můžeš se na začátek trochu představit a říct, co je u Facialmess novýho ? Vím,že máš v roce 2017 20ti letý výročí od první vydaný kazety, jak bys těch 20 let hlukaření popsal? Gratulace k výročí !
Díky. Jmenuji se Kenny Sanderson a jsem Brit, žijící 21 let v Tokiu. Noise dělám přibližně od roku 97, a to pod jménem Facialmess. Přesto že se tento projekt v průběhu času ubíral různými směry, zůstala jeho hlavní lajna vždy primárně zaměřená na dynamiku, loopy a feedback.
Moje rané nahrávky jsou v podstatě vrstvené feedbacky s distoršnama a proměnlivými tóny. Zrovna nedávno jsem si to pouštěl, a pořád mě to bavilo, hodně primitivní, ale příjemný feedbackově nakřáplý noise. Potom, co jsem si v 99 koupil 4track, začal jsem do toho přidávat víc “cut upy”, což mi vlastně zůstalo do dnes. Někdy kolem roku 2000 jsem si prošel etapou, kdy jsem se snažil začlenit do své tvorby více beatů a jiných zvuků, čímž jsme vytvářel něco jako zvukové koláže. Nutno však podotknout, že když to poslouchám dneska, tak mi to zní tak nějak divně. Od 2006 do 2010 jsem si dal pauzu. No a od té doby už jsem opět celkem aktivní. Hodně nahrávám i hraju živě. Myslím, že pár posledních let jsou stoprocentně mým nejúspěšnějším obdobím. Daří se mi totiž propojovat jakousi opravdovost a záměr mých počátku s technikou hraní, jež jsem se naučil právě v období mých “zvukových koláží”.
2- Ty a Jason Hodges můžete za mou okouzlenost Facialmess. Nejdřív jsem koupil demo Suppression a dost si ho zamiloval, a pak sem v nějaký distribuci našel collaborační EP Suppression / Facialmess . Když jsem ho pak prvně slyšel, zůstal jsem stát s otevřenou hubou a pouštěl si to pořád dokola. Dodnes tu desku řadím mezi srdcovky a nedám na ní dopustit. Řek bych, že spousta lidí to má s tímhle EP podobně. Jak tu desku vnímáš s odstupem času ty?
Poprvé jsem SUPPRESSION slyšel na splitku s GRIEF (Bovine Records). Původně jsem si tu desku koupil kvůli GRIEF, protože mě tou dobu takovýhle věci bavily ,ale pak jsem si poslech druhou stranu a SUPPRESSION mi naprosto učarovaly.
Napsal jsem Jasonovi a poslal mu pár svých NIKUDOREI věcí včetně pár nahrávek Facialmess. Jemu se to líbilo,tak jsme se domluvili na spolupráci. Dost mě tehdy překvapilo ,že nás Clean Plate vydali jako 7”. Bylo pro mě úžasný pracovat s jednou z mých nejoblíbenějších kapel. Ta nahrávka mi navíc pomohla trochu profláknout mý jméno. A když to dnes poslouchám, je to pořád celkem fajn,ale zároveň v tom slyším i to, že to byl můj vůbec první pokus o kolaboraci.
Mé přátelství a spolupráce s Jasnonem pokračuje.Před několika lety jsem předělal nějaký MUTWAWA tracky pod záštitou Grindcore Karaoke . A loni jsem pod Jasonovo labelem CNP nahrál split kazetu s Brownpiss. Měl jsem vážně velkou radost, když se nám konečně podařilo se potkat minulý rok na Ende Tymes festival.
3- Máš venku spoustu kazet, CD a i desek. Moji osobní favoriti jsou split se SEAL TEAM666 , split 12“ w/ Hana Kodama, kazeta s Brown Piss a tvoje virtuální releasy u Grindcore Karaoke. Dál potom track na Trogotronic kompilaci a samozřejmě kolaborace se Suppression. Máš svůj specifickej styl a zvuk. Která tvoje nahrávka je tvá nejoblíbenější?
Tady je stučný přehled několika věcí,který jsou pro mě celkem důležitý.
Z mojich úplných počátku bych zmínil kazetu “The Madcap Barely Smiles”. Vyšlo to na Spite v roce 1997.A byla to moje první opravdu úspěšná nahrávka. Je to velmi hruý,přesto celkem tradiční devadesátkový japonský noise, nahraný živě za pomoci DOD pedálu a základního sampleru.Myslím, že by obstála i dnes. Je tam ho Spite byl tehdy celkem profláknutým labelem,takže se té nahrávce dostalo I trocha pozornosti. Nedávno někdo dokonce šoupnul na Youtube A-čkovou stranu tohohle kousku.
Následným krokem vpřed byla podle mě “A Facialmess Nation” kazeta nahraná v 99 pod Philosophy Shop. To byl můj opravdu první Cut-upovej kousek. Za pomoci Tascam 4 jsem namixoval a rozkouskoval 4 tracky předpřipravenýho harshnoisu. V kostce opět dost primitivní a tvrdý devadestkový noise na japonský způsob, který se do určité míry stal jakousi šablonou pro všechny následný Facialmessovský nahrávky.
Pak je tu období mezi lety 2000-2004. To, jak už jsem naznačil v předchozí odpovědi, nevnímám jako své nejlepší.Myslím, že spousty těch cut-upových koláží, kdy jsme se pokoušel do tracku zakomponovat různý beaty,synty, případně kusy jiných nahrávek, byly trochu přitažený za vlasy. Snažil jsme se vytvořit skutečný dojem nahodilé dezorientace .Sem tam se něco povedlo, ale většina toho není valná. A je to škoda, protože jsem tehdy nahrával s úžasnými lidmi, jako např.: SICKNESS, TEF, GUILTY CONNECTOR, STEGM, JOSHUA NORTON CABAL
Na “In the Facialmess” z roku 2004 (Troniks) už jsem se na všechny tyhle hovadiny vybod a vrátil se k víc soustředěnýmu harshnoisu. Je to parádní kazeta dělaná jako C20, což je jeden z nejoblíbenějších noisových formátů. Za zmínku stojí i kvůli posladní skladbě “Dinner with Faust”, cože je v podstatě cut-upy odrážené tlumené skřípání plechů. Byl to můj rvní pokus o cosi více elektro-akustického a ve výsledku se to celkem povedlo.Občas se ktomu vracím Ii nyní,ve svých novějších skladbách.
Jako další bych asi měl zmínit “Dub Made flesh” cdr na Obscurica (2006). Hodně lidem se to líbí ,a zdá se,že mě tato nahrávka, v očích mnoha lidí, jako Facialmesse, hodně vymezila.Nejspíš to bude tím ragga samplem v úvodní skladbě.Jsem na ten track stále pyšný,i na pomalejší “Truant” …..Ale například “New Years Day” mi dnes zní obzvlášť neřízeně.
Za posledních pár let jsem spokojený s většinou toho,co jsem vydal. Mám-li něco vyzdvyhnout,pak to třeba “Pig Hydraulics” cdr (2005, Ninth Circle). Syrový, převážně na živo nahraný, cut-upový harsh noise profesionálně zmástrovaný Chrisem Goudreauem. Nebo “You Trip Me Up” a “The Onedin Line” kazety ( No Rent ), popřípadě kazety nahraný na Opal. Z těch mám velkou radost a do určité míry reprezentují současný zvuk Facialmess, který momentálně míchá víc electro akustických element a tím umožňujě vznik potřebného protipolu,který pak dá vinknout ostrým feedbackům ,zářezům a loopům.Oproti mým dřívějším,spíše nahodilím kompozicím, je tohle poněkud cílenější způsob práce.Jinak jsou i celkem k dostupné, např. na Spotify, Apple Music atd.
4- Nedávno jsi byl nominován v kategorii 15 Essentials Noise Albums , kde tě označili jako Harsh Reggae. Byls pyšnej? Mně osobně tyhle přesahy, co hraješ, fakt baví.Ať používáš ragga samply , hip hop či dub. Cítím z toho netuctovost , která se odráží na celým zvuku Facialmess. Z toho usuzuju, že nejsi hudebně „ zamrzlej“ jen na power violence, noise záležitostech. Co posloucháš krom power violence a noise?
Je super když někdo umí ocenit tvý věci. Hodně si toho vážím. Přesto je to ale pořád jen názor jednoho člověka,i když jím je Jay Gambit z CROWHURST.A úplně upřímně, můj seznam zásadních noisových alb by vypadal asi kapku jinak. Stopro by tam ale byly: SICKNESS, TEF, KAZUMOTO ENDO, PAIN JERK, MERZBOW, BASTARD NOISE. A jak už jsme podotknul ,až na těch pár tracku, bych řekl,že mám ve svý discografii lepší releasy než je “Dub Made Flesh”.
Vliv ostatních žánrů byl vždy velkou součástí mýho zvuku. Ale spíš ve smyslu nějakého sluchového estetična, jestli mi rozumíš.Echovost a prostorovost dubu, bezprostřednost grindcoreu, plynutí a hybnost ambientu a dronu, nebo údernost a seriovost techna a breakcoreu. Někdy mě napadá,že jsem až příliš očividný v používání těchto vlivů ve svých názvech, obalech a samotném zvuku. A že to někdy může působit až trošku prvoplánově.Nicméně, jelikož poslouchám opravdu širokou škálu muziky , myslím, že mi to asi zůstane. Přesto, že nyní mám třaba období, kdy si tohle všechno snažím vice zvědomit.
5-Máš na krku taky remix Statistical Nightmares For Skinheads And Herberts od Bizzare Uproar a Sore Throat. Baví tě remixy jak vymýšlet tak poslouchat? Troufnu si říct, že je víc harsh jak originál, stranu B.U. a SORE THROAT neposlouchám vůbec, jen tu tvojí.
Myslím, že 7” byl mým druhým pokusem o nějakou kolaboraci, a v podstatě to ani remix neni. Jednoduše řečeno jsme ten originál prohnal spoustou pedálů a pak různě přeskládal ten zbytek.
Co se kolaborací týká, tak to převážně záleží na typu zvuku. Pokud mě zvuk, se kterým pracuju nadchne , pak se to pro mě stává zajímavou vyhlídkou. Rád dělam se zvuky,které jsou kontrastími k těm mým. Nejobíbenějšími kolaboracemu jsou rozhodně ty se SICKNESS (nedávno vyšlo na Kitty-Play) a ty předělávky některých MUTWAWA věcí (jsou k volnému stažení na Grindcore Karaoke).Ty mě bavili obzvlášť hodně.Užíval jsme si “hloubkovej poslech” jejich materialu a snažil se najít části,které by fungovaly s mým zvukem. Z výsledku jem byl naprosto nadšený.
V součastný době makam na kolaboraci s TENTACLES OF GOD (Blake z PIG DESTROYER), která vyjde opět na Kitty Play. Blakeovo zvuk je velmi detailni a kinematografický, takže se z toho klube parádní výzva a spousta srandy. Zároveň doufám že během 2017/2018 dojde k celostudiový kolaboraci s Bastard Noise.
6-Dřív jsi měl vedlejší projekt NIKUDOREI a momentálně jsi se dal dohromady s Kohei The Fast ( Guilty Connector ) a vytvořili jste duo SCAB MINDED. Kazeta je venku a je prdel nakopávající! Doufám, že Scab Minded už nejsou ve stádiu hibernace. Chystá se nějaká nová nahrávka? Jak k tomu došlo, že jste vytvořili tuhle dvou hlavou noise obludu?
No ,Faciallmess je vlastně původně vedejší project Nikudorei. A v určitých kruzích, převážne v Japonsku, jsem pořád známější jako bývaý člen Nikudorei, než Facialmess.Nikudorei byla kapela,která hrála hodně na živo. Každý víkend jsme měli někde po Japonsku koncík. Byli jsme nechvalně známí svými krátkými a poměrně násilnými vystoupeními. Celé to byl project našeho vokalisty Okady. A já začal pociťovat touhu po vlastním zvuku-
Co se SCAB MINDED týká, žačal jsme s Kohei spolupracovat počátkem roku 2000, a to pod jménem KENPEI-TAI. Poprvé jsme se potkali,když ještě studoval v Osace na střední. Hrával tehdy jako BARDO CONNECTOR a jeho sety mi naprosto učarovaly.Byl tak mladý, a přesto hrál stakovou sebedůvěrou a kontrolou nad svým zbvukem. Když se násedující rok přestěhoval do Tokia kvůli univerzitě, navrhl jeden z nás společný hraní “na živo”. Hráli jsme rychly harsh noise a šlapalo nám to parádně, tak jsme se rozhodli hrát pravidelně právě pod jménem KENPEI-TAI.A I když nám to vdrželo celé 4 roky,co bydel v Tokiu., vydali jsme vlstně jen 2 věci, kazetu živáku a split cdr s Dustbreeders.
Když se pak Kohei vrátil zpět do Nara, naše spolupráce přirozeně ochabla a ceý rojekt v podstatě umřel.Až cekem nedávno,když muj kámoš DAVE SKIPPER organizoval další ze svých “Heavier than Jupier” akcí v Tokiu, zeptal se nás, jestli to nechccem celý obnovit. My souhlasili,ale Kohei si přá změnu názvu. Šlo mu o to aby si nás lidé nespojovali s jednou pravicovou organizací (Kempentai byla vojenská policie Císařské Japonské Armády, jež údajně stála za obrovskou škálu zneužití lidských práv). Tak jsme se přejmenovali na SCAB MINDED a zahráli naprosto parádní set,nahráli kazetu a track pro “Heavier than Jupiter” kolaborační CD. Obojí pak v yšlo právě v rámci toho koncertu.
Doufám, že spolu podnikneme ještě něco dalšího. Strašně rásd s ním hraju.A mám pocit,že když hrajeme společně,je ten celek něčím zvláštním.Není to jen G.Connector/Facialmess,ale má to svůj naproto osobitý zvuk.Navíc Kohei je můj skvělý kámoš a navíc I jeden z nejobíbenějších muzikantů. Kupříkadu Lands #2/#4 cd a jeho BEGOTTENED kolab s Chew z CORRUPTED patřili loni mezí moje nejoblíbenější nahrávky. Taky určitě stojí zato mrknout na jeho GRIM TALKERS.
7-Od doby kdy vyšlo MITB/BN „Throne is melting“ CD (Kenny hostuje v jednom tracku )čekám, kdy se dáš dohromady s Bastard Noise a nahrajete společnou kolaboraci. Dočkal jsem se a na 7“ Our Earth´s Blood V. od Bastard Noise a teď snad už brzy vyjde kazeta ze záznamem tvojí kolaborace s BN na japonským tour. Neplánuje se něco delšího než je ta minuta na OUR EARTH ´S BLOOD?
Erik a já mluvíme o spolupráci BASTARD NOISE / FACIALMESS už poměrně dlouho. Tak doufám, že nám na to během 2017 vybyde čas a pustíme se do toho. Jsem přesvědčen o tom,že nám to bude ladit. Erik je muj velkej kámoš a já zas mega fanoušek MITB/BASTARD NOISE. Brzo by měl vyjít záznam z živáku,který jsme společně odehráli ve 2015 v Tokiu. Bude to split kazeta BASTARD NOISE / HIROSHI HASEGAWA z té noci, a vydávat to bude Nolan z INTENSIVE CARE, THE ENDLESS BLOCKADE
- Vím, že jsi vegan, což v Japonsku, kde žiješ, není zas tak moc obvyklý , ne? Fungujou v tam nějaký právozvířecí organizace jako tady v Evropě nebo USA? A tvoje oblíbený jídlo?
Myslím, že se dá říct, že jsem “soft vegan”. Snažím se eliminovat jezeni I používání zvířecích produktů,přesto v tom co jím bezpochyby nějaké zvířecí stopy budou.Vyloučení mléčných zvířecích výrobků ze svýého jídelníčku jsem si vybral z etických a enviromentálních důvodů.Nechci být součástí průmyslu,který je tak zjevně krutý a neudržitelný.Přesto se vždy jedná o osobní volbu a nikoho ,kdo maso ji nezavruhuju.Jen si myslím,že by lidé měli dělat rozhodnutí na zákadě získaných fakt. Potíž však bývá v tom,z jakých zdrojů tato fakta čerpáme.Já s snažím svá přesvědčení neustále zkoumata a přehodnocovat.Přijde mi to lepší,než slepé náedování jakých koliv ideologií.
Vegetariánsví a veganství není v Japonsku úplně běžné. Proto, je těžké si být jist,že to co jím ,je opravdu vege.To by platilo pouze v případě,že bych si vše připravoval doma sám. Rozhodně tady nejsou žádné obchody,kde je možno koupit si hotová vege jídlo.Což je někdy vlastně asi i dobra věc.Během posledních 5-6 let však pozoruji nárust lidí,kteří maso jíst přestávají ,a take restaurací,které začínají nabízet možnoti pro vege strávníky.
- Jsi původem Angličan , ale žiješ v Japonsku. Myslíš, že na tebe tamější zvuk má vliv? Že kdybys žil v UK zněl by Facialmess jinak?
Rozhodně. Přesto že jsem z UK, definoval by Facialmesse jako čistě japonský noisový project. S myšlenkou noisu jsme si sice pohrával už v “na Ostrovech”,ale moje představy se sformovaly až po tom, co jsme měl možnost zajít na koncerty lidí jako MERZBOW, INCAPACITANTS a PAIN JERK. Myslím, že mám svůj vlastní zvuk,ale v jádru má stale parametry klasickýho japonskýho harsh noiseu…dynamický, velmi přesný, s velkou škálou středů a vejšek. Tokiská noisový scéna byly vždycky hodně aktivní. A konstantní přísun dobrých noiserů je skvělou živnou půdou pro rozvoj a růst tvýho hudebního já.Opravdu netušim,jak by Facialmess zněl,kdybych zůstal v UK. Vlastně si vůbec nejsem jist,žeby existoval.
- Jsem posedlej psama, to ví každej a na tohle se ptám všech. Máš radši psiska a nebo kočky?
Když jsem vyrůstal,tak jsem měl kočku,takže asi budu muset říct kočky.
- Jak jsi si užil hraní na Amplified Humans Festivalu. New Forces sem objevil právě díky tvojí show v USA. Ta kazeta co jsi u Stefana vydal je naprosto skvělá. A jaký byli shows po boku Bastard Noise, Bacteria Cult a Leah P? Loni jsi hrál taky na Ende Tymes festu. Je velkej rozdíl hrát v USA oproti Japonsku?
Loňský výlet do USA byl skvělý!V LA jsem si zahrál s parádními lidmi a ještě mohl bydlet u Matta a Leahy z OXEN, kteří byli neskuteční hostitelé. Vlastně se slovy vůbec nedá popsat, jak úžasně se o mě v LA starali.Náramní lide,pardádní noise. Leah P. zahrála jeden z nejšťastnějších setů, jaký jsem kdy měl možnost vidět. Čistá radost jak v jejím podání tak Ii v publiku. Moc se těším, že se snad během nadcházejícího roku potkáme v Tokiu.
Dalším parádním zážitkem byl Ampified Humans. Bylo super potkat spousty straých známých. Luke a Stefan opavdu předčili sami sebe. Výtečně zorganizovaný festival s obrovským soundsystémem. Během víkendu jsem například: THE RITA, SKIN GRAFT, TEF, ACTION/ DISCIPLINE, AARON DILLOWAY a samozřejmě také KILLER BUG s KAZUMA KUBOTA. Bylo skvělé vidět Kazumoto a Kazuma před nadšeným davem.Mám je oba moc rád a hráli jsme spolu už nesčetněkrát. Je přirozené,že publikum ,které na vás chodí pravidelně vás berou tak trochu jako samozřejmost. Proto bylo opravdu fajn vidět,jakého nadšení se jim od publika dostalo.
Ende Tymes ve 2015 pro mě take byla veliká srdcovka. Bylo to pro Facialmess první vystoupení “za velkou louží”. Nikdy na to nezapomenu. Ten line up byl neuveřitelný: PEDESTRIAN DEPOSIT, BASTARD NOISE, XOME, CHRIS GOUDREAU, TRALPHAZ atd.Navíc jsem si druhý den mohl zahrát na WMFU,což bylo taky něco.Jsem jejich věrný posluchačem už pěknou řádku let.Takže možnost u nich hrát už byla vážně třešničkou na dortu.Velký dík za uskutečnění toho patří Chrisu Goudreauovi.
Je težké porovnávat hraní ve Státech a v Japonsku. US mohu posoudit jen skrze 3 odehrané koncerty.A všechny byly naprosto parádní.Dorazilo hodně lidí, organizace i zvuk super,ale je mi jasné, že to tak nemusí být pokaždé.. Znatelný rozdíl (a můžu se mýlit) bych viděl v v tomže v US se dá o dost snadněji vydělat na koncertech nějaká ta kačka. V Japonsku je to téměř nereálné. Musíte si tam pronajmout klub na celou noc, což se pohybuje v rozmězí od 800USD (kapacita cca 100-200lidí) po 300USD (obyčejné místo s PA). Takže už jen pokrýt náklady může být dost obtížné,a to nemluvím o penězích pro účinkující. Počet lidí,keří dorazí se take hodně liší. V Tokiu je tolik noiseových akcí, že je naše publikum mnohdy regulerně znuděné.Dokonce I velká jména jako Merzbow či Masonna mohou mít problem klub zaplnit.Cokoli kolem 30-40lidí se považuje za úspěch.
- Je noise politika? Jak ho vnímáš? Co chce zvuk FACIALMESS říct světu? Na obalu Total Liberation je graffiti vegan. To mě moc potěšilo. Ale jinak jsem moc jinejch poselství na tvých obalech nenašel.
Všechny názvy mých tracků jsou odrazem toho,co se v danou chvíli děje v mém životě.A když se na ně dívám zpět,je to jako bych číst v deníku. Mám jisté politické názory,které by se daly definovat jako sociálně liberální s notnou dávkou skeptickýho cinismu.To se přirozeně odráží I v některých mých názvech, tak jako mé ostatní myšlenky či životní události. Facialmess byl vždy hodně osobním projektem.
Je noise politický? Jako ostatní okrajové žánry , i noise vždy přitahoval lidi, kteří rádi zpochybňují zavedené normy a hodnoty. Tudíž je možné jej jako politcký nahlížet.Existují dokonce otevřeně politické noisové počiny,zviditelňující různá témata. Nicméně noise sám o sobě je natolik malý,než aby měl jakýkoliv podstatný efekt v rámci standardní poitické scény. Myslím, že každý jedniec,který hodlá podnítit jakoukoliv politickou změnu,tak učiní ať má či nemá s noisem cokoiv společného.
13.Myslím,že jsi pomáhal Mattovi Purse a Leah P se shows v Japonsku,že? Upřímně si myslím,že by tě to pod křídlem OXEN – Label dost slušelo. Pro mě je OXEN a KITTY PLAY srdcová záležitost, jen málo věcí, který vydal Matt a nebo Mark mě nebavějí. Co přinese budoucnost? Bude nějakej vinyl? To bych dost ocenil. Kazety jsou fajn, ale LP nebo EP mám radši.
Oba labely mám take moc rád.A jsem hodně pyšný,že jsem mohly vydat 3 kazety na Kitty Play. Mark byl naprosto úžasný,skvěe s e s ním praovalo a do svýho labelu vkládá hrozně moc energie a úsilí. Umělci, se kterým pracuje, se věnuje na 100% a jeho promo ke každému vydání je navíc ještě neuvěřitelné esteticky zpracované.Jeho kazety jsou opravdu ndamíru kvalitní.Cítím se u něj v labelu jako doma, mezi všami těmi kámoši a parádními umělci.Jak jsem již říkal,momentálně pracuji na collabu s TENTACLES OF GOD, které vyjde právě na Kitty Play.Pak me možná ještě čeká solový 7”. Leah a Matt z Oxen jsou super lidi a parádní noiseři.Věci , které u nich vyychází jsou co do kvality naprosto TOP. Minulý rok,když byli v Tokiu ,jsme pro ně zorganizoval koncert v SOUP. Jejich sety byly naprosto famozní.Jinak na Oxen jsme se zatím bjevil jen jednou,a to na kompliačce Stray Dog 2, ale to se snad brzo zění,neb jsou tam nějaké vyhlídky na nějaké FACIALMES cédo.
A co mě čeká ve 2017:
FACIALMESS/TENTACLES OF GOD (Kitty Play), FACIALMESS/.nyctalops. split cd (Sickcore) (právě vychází), FACIALMESS + BASTARD NOISE/HIROSHI HASEGAWA+BASTARD NOISE split kazeta(Survivalist), FACIALMESS cd (Oxen)
Dále snad spitko s BOAR, PURGIST a na potvrzení čeká ještě spitko se známou japonskou noisovou legendou. A jsem ještě 100%odhodlaně, že rok 2017 bude rok, kdy konečně dojde na splitko s BASTARD NOISE….
- Kdy tě uvidím v Evropě. Purgist mě něco naznačoval… Díky za tvůj čas, kdyby jsi chtěl něco dodat, prostor je tvůj. Přeju nejmíň ještě 20 let tvýho hudebního experimentování! Pes ti žehnej, my v DBY vedení se těšíme na nový releasy.
Doufám,že se mi během tohoto roku podaří dorazit do Evropy.zatím to neni nic konkrétního,ae jsme si jist,že to bude nějakým způsobem zahrnovat Purgista. Na setkání s Dawidem se moc těším.Už dlouhou dobu si píšeme a mám kněmu,jako k noiserovy velký respect. Jeho nahrávky se postupně zlepšují a přijde mi ,že překračuje hranice noisu a proměňuje ho v něco naprosto odlišného.Jeho poslední dvě vydání byla opravdu mimořádná.No hlavně se musím do Evropy dostat dříve, než mi vyprší můj EU pas.
Myslím,že jsem vyčerpal téměř vše. V závěru bych ti chtěl za všechny tyto otázky moc poděkovat. Umožnilo mi to udělat jakoui retrospekci mojí tvorby.A to bylo moc fajn. Je dobré jednou za čas projít to co máš a zhodnotit to, kam míříš.
15.Bonusová otázka, ale moc mě zajímá tvůj název . Má jméno Facialmess něco společnýho a nebo je inspirovaný Carcass?
Přesně, je vyjmuto přímo z jednoho CARACASS textů. Tehdy mi přišlo, že to přesně zapadá do mého kontextu.A přesto, že jsme nesčetněkrát přemýšlel o změně(působí to totiž lehce nezrale, a já tématicky nepracuji s pornem ani vnitřnostma), došel jsem k názoru, že mě tenlé název vlastně stále připomíná základní směr celého projektu. A upřímně, také mi pomáha nebrat se příliš akademicky a vážně .
|