Prosthetic/Join the team player records
Žádná z nahrávek, který jsem v poslední době slyšel, mi neudělala takovou radost jako nová Himsa (teď kecám, ještě Bleeding Through). Je to tak, že se ve schránce objeví obálka a v ní promo. Skeptické podvědomí hlásí další práci a pocení nad klávesnicí, ale se stisknutím tlačítka play se chmurná předpověď mění v trochu škodolibou radost. Ale pěkně popořádku. Himsa byla založena v roce 1998 bývalými členy Trial a Harkonen (časem touhle kapelou prošli nebo v ní natrvalo usídlili veteráni, toho nejlepšího, co nihilističtější odrůdy hard core nabízí. Připojím Catharsis, Undertow). Po relativně chladných začátcích, které dokumentuje první stejnojmenné mini CD a debutní full length ´Ground Breaking Ceremony´ (obě Revelation records) nahrazuje začátkem roku 2000 dosavadního zpěváka Christiana John Pettibone. Tenhle charismatickej chlapík má za sebou velice pestrou kariéru. Zpěv v legendárních Undertow, který ti starší a možná š?astnější měli možnost vidět v polovině 90. let v pražském Roxy. Dalším působištěm byli chaotičtí Nine Iron Spitfire, kteří zůstali ve své době nepochopeni. Později byl John k vidění jako roadie Ensign nebo ve vtipným video akčňáku ´Edge of Quarrel´, kde hrál kápa straight edge gangu, kterej vede nekonečnou a ve finále velice zoufalou bitvu s punks na předměstí Seattle. Soundtrack k tomuto dílku a záběry z některých koncertů obstarali Trial, Botch a Murder City Devils. Rok 2001 je ve znamení nového mini CD 'Death is Infinite' (Revelation records). S Johnem za mikrofonem získává Himsa zcela novej, smrtící rozměr. Svědci živých vystoupení mluví o velice silné konkurenci Converge nebo již zmiňovaných Botch (dej jim Pane lehkého odpočinku). Následuje turné, které nelze nazvat jinak než cestou kolem světa. Aby ne, když na jejich štaci nechybí ani jihovýchodní Asie. S nadcházejícím evropským turné vychází 'Courting Tragedy and Disaster'. A je to regulérní metal. Ne přátelé, žádný napodobeniny a marný pokusy všech plagiátů, jak je známe od Deadlock, Narciss nebo nedej bože Mordy. Tohle je thrash/death s heavy metalovejma vyhrávkama. Jedno sólo střídá druhý až se přistihnete, jak sedíte u stolu a sledujete svoje prsty, jestli je tohle vůbec možný. Když jsem spustil novou Himsu poprvý, byl jsem fakt hodně zaraženej. Vždy? to znělo jako ´Keeper of the Seven Keys part III´, ale ze zasněné cesty do země Elfů mě shodil ze sedla krutej vokál. Než jsem dal dohromady všechny svoje kosti, došlo mi, že ´Courting Tragedy and Disaster´ se neponese v tak jednoznačném duchu, jak se při rozjezdu mohlo zdát. Je tu spousta ingrediencí, který drží Himsa za pačesy a přesto po poslechu nemůžete s jistotou říct, že se jedná a plagiát Exodus, Forbidden, The Haunted nebo Darkest Hour. Obrovskou devizou je vokál a sóla, který zaručeně utkvějí ve vaší paměti. Vybavte si třeba starý desky Dismember, zvláště ´Like An Ever Flowing Stream´ a ´Indecent & Obscene´. Sóla na těchhle dvou deskách jsou unikáty, který daly týhle kapele nezaměnitelnej xicht. A podobně je to i s Himsou. I přes momenty, který zaručeně znáte odjinud si za dva roky řeknete: jo, tahle kapela položila základ něčemu novýmu. Že je to guláš? To já vím, vždy? jsem hektik. Veškerá přirovnávání berte pouze jako záchytný momenty, který vás navedou k vaší vlastní zkušenosti. Kdo čeká zabředávání do politickejch témat, což by se dalo očekávat už jen kvůli výčtu ex kapel, ve kterých členonové Himsy působili, bude pravděpodobně zklamán. Název Himsa je převzat ze sanskrtu a nelze přesně definovat. Každopádně má co dočinění s násilným chováním a negativními jevy. Texty názvu kapely jednoznačně nahrávají. Beznaděj, smutek a odvrácená strana racionálního chování. A obal je temná encyklopedie, za kterou by se nemuseli stydět Misfits, AFI, Danzig, Ink & Dagger nebo maséři Bleeding Through. Modelem stála Katie, kterou leckterej masturbátor zná z webu suicidegirls.com. Více na old.czechcore.cz
|