(Threat of Today, Oi-Free Yout, BePart, Contraszt! Suburban Hardcore, Reflection)
Možná to je tím, že jsem německou crustovou scénu objevil teprve nedávno, ale zdá se mi, že u našich sousedů v po slední době vznikla docela slušná zásoba kapel, které chytily crust z té melodičtější a hardcorovější strany a vytvořily si docela osobitý styl stojící někde na pomezí mezi klasickým krocaním crustem a španělskou ultramelodickou a zároveň ultrabrutální scénou ovládanou jmény jako Ekkaia, Asfixia, Madame Germen nebo Hongo.
Jednou z těchhle kapel jsou vedle již prověřených November 13th nebo Cave Canem i Lies Feed the Machine z Berlína. Jejich styl je na jednu stranu hodně punkový – tukantra-tukantra rytmus a pár akordů. Jenže když k tomu přidáte druhou kytaru hrající melodické linky, spoustu záseků a hlavně luxusní dvojšlapku, která vám polaská ouška v tvrdých pomalých pasážích, je to hned jiný kafe. Právě díky dvojšlapce, chytrým melodiím, které se tu a tam vynoří, a dost možná i kvůli štěkavému vokálu zpěváka občas přecházejícímu do mluvené polohy mi Lies Feed the Machine někdy připomínají Catharsis. Nicméně hlavní slovo má pořád disbeat a punk.
Co se týče textů, musím se přiznat, že jsem čekal crustové klišé o válce nebo policajtech, ale spletl jsem se. Většina textů je hluboce osobní, plná temnoty a pocitu bezvýchodnosti ze situace, ve které se nachází člověk toužící po svobodě. Minimálně dva texty však mají velmi konkrétní poselství – osvobození zvířat – což se u crustových kapel zas tak často nevidí. Zaznívají spojení jako „industrializovaná vražda“, „degradace na zdroje“ a kdo nechápe, toho je třeba kopnout: „produkce masa – zasrané mrhání životem“.
Tohle pravděpodobně není deska, o které byste si hned řekli, že jí musíte mít, a Lies Feed the Machine sice nepatří mezi nejobjevnější kapely, ale nedá se jím odepřít to, že do hudby přenenášejí své silné pocity, což se bohužel u hromady ostatních říct nedá. Osm songů na černém vinylu budiž tomu důkazem.
LFTM myspace
LFTM homepage
Threat of Today
Více na old.czechcore.cz
|