(Prosthetic Records)
Remains of the Gods je téměř rok stará nahrávka (druhá v pořadí), ale jelikož je zatraceně těžký sehnat u nás věci od Prosthetic, rozhodl jsem se pro malou osvětu. Konec konců, Day After impérium se snaží současnou situaci obrátit k lepšímu, tak, aby si i místní mosheři rozšířili obzory. Předně: tohle je po dlouhý době metal core, kterej mě v záplavě všech béček opravdu vzal. Tuctovej obal, kterej jakoby sekundoval všem nepovedenejm releasům na Lifeforce na mě prosebně koukal až jsem se slitoval a po dvou minutách poslechu jsem stydlivě, jako sám Jindřich, seděl v koutě s otevřenou pusou nad projevem zpěvačky Laury Nichol. Jo, i tahle kapela má zpěvačku! A ta má sakra co říct! Co text, to román! Žádný křečovitý hesla. Lauře je stopáž songů tak nějak putna a dokud nevysloví vše, co jí leží na srdci, tak se nekončí.
Nedalo mi ani takovou práci zjistit, v čem tkví úspěch Light This City. Kapela se totiž otevřeně hlásí k tradici thrash metalu z Bay Area. Stará Metallica, Testament a Exodus jsou pro ně stejný modly jako At the Gates a Carcass a s generací metal core kapel, na kterejch vyrostli, tím myslím Morning Again, Bird of Ill Omen nebo Dawn of Orion, vytvářejí vlastní, zajímavej thunder kako styl, kterej ale ví kudy kam a snaží se nechat za rohem populární kritikovu hlášku, že všechno už tu kdysi bylo. Mladší generaci tanečníků můžou Light This City vzdáleně připomenout Undying, ale jak už bylo řečeno: tady vládne píle zděděná od klasiků a thrashová přesnost (viz The Static Masses nebo Guiding the North Star) strká nejednoho konkurenta do kapsy. A dva fakty navíc: Ben Murray nahrál k týhle nahrávce nejenom bicí, ale i všechny kytary a to ve věku 17 let! Respekt! Laura Nichol je nová Sabina Classen, takže i něco pro Korka!
www.lightthiscity.com
www.myspace.com/lightthiscity
www.prostheticrecords.com Více na old.czechcore.cz
|