V té době, kdy vyjde tento rozhovor, budeš mít venku album na DIYBandits. Co nám o něm řekneš?
Album se jmenuje Trapped Under an Ohio Sky. Je na nem 13 tracků a hostují tam Ceschi, K-The-I???, Geneva B, Oblio of the Dreadnots a další. Produkovali to Chrismick, Optiks, Jordan Olivo a několik dalších. Jsem docela spokojený s výsledkem. Tématem alba jsou mé pocity odloučení od lidskosti. Obsahuje to hodně sociálních komentářů, některé jsou skryté, některé ne. Mnohokrát jsem se snažil utéct z Ohia, ale vracím se častěji, než se mi chce. Je to pro mě hodně depresivní a zamračené místo s hodně lidmi, co si stěžují, ale odmítají udělat jakoukoliv změnu k lepšímu.
Máš nějaké projekty s jinými lidmi? Nebo chtěl bys s někým spolupracovat?
Většina mých projektů je solo nebo s pomocí přátel. A k tomu, s kým bych chtěl pracovat, wow, to by byl dlouhej seznam. Jello Biafra, Existereo, Her Space Holiday, Ghostface Killah, RZA, MF Doom, Pete Rock, El-P, Nas, Scientist, Damian Marley, Joanna Newsom, Portishead, Chuck D, Ice-T, Saul Williams,… a tak bych mohl pokračovat.
Jsi vegetarián/vegan? Co tě k tomu vedlo?
Jsem vegetarián asi 6 a půl roku. Nikdy mě nenapadlo přemýšlet o nejezení masa, dokud jsem neslyšel upřímné a inteligentní texty punkové kapely Propagandhi. To mě donutilo přemýšlet, ale pořád jsem byl zaseknutý na jezení General Tso’s kuřat a hamburgerů. Jednoho dne jsem se vzbudil a řekl jsem si, že jezení masa je na hovno a že to není součást životního stylu, jaký bych chtěl žít. Nebyl to fakt zabíjení zvířat, ale krutost velkochovů, co mě přesvědčilo. Čím déle jsem vegetarián, tím více o tom vím. Velkochovy ničí životní prostředí, je to nechutný byznys. Nesoudím lidi za jezení masa, myslím že „politika jídla“ je o víc věcech, než je jezení nebo nejezení masa. Odkud jsou tvoje banány? Co je v sladkosti, kterou jíš? Odkud je tvoje jídlo? Chápeš? Jídlo se do obchodů dopravuje obrovskejma tirákama loděma a to přispívá ke kurvení životního prostředí ještě víc. Lidi, co pěstujou jídlo, dostávají otrocké platy, takže být obětavý a nejíst maso a pak jít a kupovat si jídlo pěstované lidmi za pár haléřů je sračka. Lidi dělají, co můžou, ale nemůžeš jít a ukazovat prstem na svět bez toho, aby ses podíval na sebe. Ale je to komplikované. Většina lidí se nemůže dovolit módní bio produkty. Zdravé jídlo někdy může být drahé. Vypadá to, jako by se korporace snažily úmyslně zabíjet lidi. Podpora lokálních farem a obchodů je základ. Bio zemědělství je něco, co mě hodně zajímá a čím bych se chtěl v budoucnosti zabývat
V předchozím rozhovoru, kterej jsi dělal pro jiný zin, jsem četl, že ses dostal do nějakého střetu s juggalos. Docela by mě ta historka zajímala, haha…
Dostal jsem příležitost předskakovat jedné z mých nejoblíbenějších kapel, The Coup. Další kapela, kterou nebudu jmenovat, byla ta, se kterou jsem se dostal do konfliktu. Zaprvé nechápu, proč je vůbec klub nechal hrát. Byli to juggalos, kreténi. Přinesli si CD se stopami, do kterých rapovali ty svoje texty a to CD jim ještě přeskakovalo. Odehráli, pak další kapela a pak byla řada na mě. Přišel jsem se svojí kapucou s americkou vlajkou a odehrál jsem America: Fuck Yeah a pak jsem měl docela politickém proslov. Nelíbilo se jim, co říkám, přišli na stage a povídaj: „máš rád černý holky?“ Bylo to fakt divný, jako kdyby se mě snažili provokovat a já je ignoroval. Pak mě vyzvali na battle a snažili se mi skákat do řeči. To už jsem byl hodně naštvanej a snažil jsem se odehrát svůj set co nejtvrději. Posmíval jsem se jim a rapoval jim do ksichtů, mával jim prostředníčkem před očima a tak. Nazvali mě teploušem a v tom okamžiku jsem přestal hrát a nějak to uklidnit, byl jsem si jistej, že se budeme prát. Do mikrofonu jsem řekl, že ty volové nevědí, o čem je hiphop. Přišli na politický hiphop koncert a pak někoho nazývají teploušem. Někdo pak zařval „homofobové vypadnětě“ a my jsme to začali skandovat. Oni se pak vrátili zpět a snažili se mě obvinit z toho, že urážím Ameriku. Předpokládám, že byli v armádě. To je fakt hloupý. Nechci zajít tak daleko, abych jim říkal, ať nevěří v něco, v co věří, ale naváželi se do mě. Nakonec se ztrapnili a byli zatčeni, když se navzájem poprali před klubem. Po koncertu mě dali na svou stránku, vyhrožovali mi, že mě zabijou a že přijdou na můj koncert a hodí mi cihly do ksichtu. Plané výhružky. Ale bylo to v pohodě, po koncertu pár lidí za mnou přišlo, že kdyby došlo na bitku fanoušků The Coup a juggalos, tak že budou na mé straně. Jo a pro ty, kdo neví, Juggalo = následování kultu Insane Clown.
Kdyby ses zaprodal major labelu, k propagaci jakých produktů myslíš, že by tebe a tvojí hudbu po tvojí smrti použili?
Kdybych podepsal u majoru, nebylo by to zaprodání se. Mělo by to svůj důvod. Pamatuju si, že Code 13 měli song „Rage Against the Mainstream“, kterej podle mě dissoval Rage Against the Machine za to, že byli na major labelu. Ale RATM byli opravdoví aktivisti a hodně lidí kvůli nim začalo přemýšlet politicky. Jo, i rasističtí typové poslouchají RATM, což je na hovno, ale nedissoval bych je za to. Je to vtipné, protože některé punkové kapely oslovují ten samý okruh lidí každý koncert, většinou bílé mladé lidi, často z vyšší střední třídy, kteří už jsou navíc nějak uvědomělí. RATM používají různé prvky z různých druhů hudby, aby pokryli co největší spektrum lidí a přitáhli pozornost tun různých lidí. Nechci tu plácat blbosti nebo dissovat punkrock, miluju punkrock, ale lidi občas potřebujou postavit nohama na zem. Ale k původní otázce. Asi by použili mojí hudbu pro Nike, aby mě nasrali.
Co děláš kromě hudby?
Teď se snažím dávat co nejvíc energie do hiphopu, protože mě to bere tam, kde potřebuju být. Svět se brzy bude drasticky měnit a hiphop je jen část toho, o co se zajímám. Opravdu chci opustit svůj současný způsob života a zapojit se do nějaké komunity nebo do kolektivu koncentrujícího se na umění a jednoduše se snaží dělat svět lepším v různých ohledech. V minulosti jsem byl zapojen do různých politických aktivit, hlavně do Antirasistické Akce a Cop Watch a chtěl bych je vidět pokračovat. Ale to, o co se zajímám přesahuje hiphop a politiku. Chci vidět život přeměněný v něco nového a více propojeného se zemí a přírodním během věcí.
9.11.2009 - PRAHA, Alternativní prostor Truhlářská 11 MC HOMELESS (usa) RIDDLORE of CVE (usa) ZOËN (fr) Vstup 100Kč. Dovnitř se lidi budou pouštět do 20:00, kvůli nutnosti zachovat klid v domě. Konec do 22:00