Youtube
SICK TERROR
29.04.2004 13:16
Následující rozhovor je přeložený (v mírně zkrácené podobě) z Maximum RocknRollu č.220 ze září 2001. Od té doby uběhla spousta vody a SICK TERROR vydali pěknou řádku desek (samostatné singly „Aborto Legal“ a „43 Segundos“, split singl s WORLD BURNS TO DEATH, split LP s LEGION 666, společný projekt se členy finské legendy RIISTETYT pod názvem RIISTETERROR, jehož výsledkem byl další singl a určitě jsem ještě na něco zapomněl) a v roce 2002 odjeli své první evropské turné. Na jaře 2004 přijíždějí do Evropy podruhé a tentokrát zavítají i do našich končin, kdy česko-slovenskou část šňůry organizuje brněnská cestovní kancelář United Crusties. Pokud jsi tuto brazilskou mlátičku neslyšel(a), pak by snad sedělo přirovnání ke krajanům DISCARGA a I SHOOT CYRUS, kteří u nás bušili loni v létě. Hrubý, rychlý, úderný thrashcore s typicky prdel-nakopávající jihoamerickou energií, ale oproti jmenovaným spolkům o něco punkovější. Jejich živé vystoupení bude stát rozhodně za to, takže si poznamenej: 15.5. BRATISLAVA, Klub Terminal (ex-Charlies) + SEE YOU IN HELL, KURWA APARATA a SANGRE DE CRISTO, 16.5. BRNO, Klub Yacht + SEE YOU IN HELL, AD CALENDAS GRAECAS a S.I.K.A., 17.5. VSETÍN - Pod Klenbou, 18.5. PRAHA – Milada. Společníky na všech koncertech jim budou dělat brněnští emo mazlíčci FESTA DESPERATO, se kterými také vydávají SICK TERROR svůj nový split singl. A teď už dejme slovo MRR:
SICK TERROR začali hrát v polovině roku 2000 a dnes jsou jednou z nejpopulárnějších a zároveň nejkontroverznějších brazilských hardcore kapel. Na otázky Maximum RnR odpovídali kytarista Marcelo a zpěvák Fabio „Nene“ Altro, který dřív zpíval ve známé straight edge kapele PERSONAL CHOICE, která existovala už od roku 1993.
  
MRR: SICK TERROR jsou jednou z nejpopulárnějších brazilských kapel, ale přitom hrajete jen chvíli. Čím to je?A jaké byly začátky SICK TERROR?
Nene: Hej, nemyslím si, že by jsme byli nějak velkou kapelou. Jsme normální hardcore kapela jako spousta dalších. Vznikli jsme v roce 2000 a složení tehdy bylo: já/zpěv, Marcelo/kytara, Fabio/basa a Pingo/bicí. Po dvou měsících existence jsme nahráli naši první desku „Peste Católica“ („Katolická choroba“) a začali hrát koncerty. Pak nás Pingo opustil a místo něj bubnuje Sandro. Tuhle sestavu máme dodnes.
Marcelo: Miluju hraní na malých koncertech, bez pódia - když je to jen na zemi a my stojíme na stejné úrovni jako děcka křičící nám do ksichtu. Nemyslím si, že kdybychom byli skutečně velkou kapelou, mohli by jsme hrát takovéto koncerty.
MRR: Jasně, ale hrajete hodně koncertů a každej týpek v HC scéně a i jeho pes o vás mluví. Proto jsem řekl, že jste populární kapela. Taky vím, že vaše deska nevyšla jen v Brazílii, ale i jinde, jak k tomu došlo?
Nene: Většina z nás je v hardcore scéně už docela dlouho, takže se známe se spoustou lidí po celém světě. Naše první deska tak vyšla v Brazílii na CD (Brigada Do Odio Records), v Argentině taky na CD (Utopia Records) a na EP v Německu (Na Und Records). Taky vyjde v USA na Underestimated a v Kanadě u Schizophrenic. Myslím si, že je to super, protože jsme brazilská kapela zpívající portugalsky a přitom nás podporují lidi ze všech možných koutů světa. To je jedna z nejúžasnějších věcí na punk rocku.
MRR: Hrál jsi v PERSONAL CHOICE a protože i SICK TERROR hraje rychlej old school HC, tak asi na vaše koncerty chodí hodně lidí, co vás bere jako pokračování PERSONAL CHOICE, nevadí ti to?
Nene: OK, ještě jednou: PERSONAL CHOICE a SICK TERROR jsou dvě naprosto odlišné kapely, ale zároveň to beru tak, že vše, co jsme udělali s PERSONAL CHOICE, bylo ve své době super. SICK TERROR ale není straight edge kapela. Samozřejmě, že naše hudba má nějaké vlivy starých straight edge kapel, ale zajímají nás i jiné věci. Srovnávání s PERSONAL CHOICE je mi celkem ukradené, hrajeme pár skladeb od této kapely i se SICK TERROR, lidi to baví, to je všechno.
Marcelo: Straight edge jsme jen já a Nene. Není to nic, co by jsme v kapele nějak řešili. Jsme old school raw punk kapela a rádi hrajeme rychle.
MRR: Ptají se vás lidi na straight edge často?
Nene: Jo.
MRR: Sorry kámo, ale jednou jste si namalovali kříže, tak je musíte nosit celej život, ne? Vaše hudba je skvělá, hlavně nové vály – které kapely vás ovlivnily a kdy plánujete vydat něco nového?
Nene: Je těžké mluvit o nějakých vlivech, protože každý posloucháme něco jiného. Všichni hodně posloucháme hardcore punk. Co se týká mně, tak SICK TERROR ovlivnili MAN LIFTING BANNER, SEEIN RED, LARM, SCRAPS, UP FRONT a NAPALM DEATH ale pouze z éry „Scum“ (smích). Kdyby tady byli ostatní, asi by ti řekli jiné vlivy. Jinak teď jdeme nahrávat nové skladby pro singl „Aborto Legal“, který vyjde v USA zároveň taky na 4 way split CD s RIISTETYT, KAAOS a SVART AGRESSION.
Marcelo: Mám rád MAINSTRIKE, DEFIANCE, DRILLER KILLER, CHOKEHOLD… tuny kapel.
MRR: Fajn, těším se na novou desku. Ale mluvili jste jen o starých kapelách, to neposloucháte nic nového? Nebo jste na to už moc staří? (smích)
Nene: Mám rád WHAT HAPPENS NEXT. LIFES HALT a VITAMIN X. Poslouchám spoustu kapel a nejsem zas tak starej. Je mi teprve 28, ty idiote.
Marcelo: Holky na našich koncertech mu říkají „strýčku“. (smích)
MRR: OK, strýčku, uklidni se. Od začátku jste byli dost kontroverzní kapelou a spousta lidí vás kvůli vaší první desce nenáviděla, spousta naopak milovala. Bylo to kvůli tomu, že jste ve svých textech tak ostře napadali náboženství?
Nene: Myslím, že to bylo proto, že jsme kritizovali přímo myšlenku existence Boha, nejen náboženství. Když někdo kritizuje náboženství, tak to nikoho to neštve, ale pokud řekneš „Bůh neexistuje“, lidi reagují jinak.
MRR: Je skladba „Muletas“ protináboženská?
Nene: Myslím si, že je to spíš proti víře. Mám ten text rád. Myslím si, že je vynikající, že naše texty lidi tak rozčilují. Znamená to, že naše sdělení má nějaký dopad a plní tak svůj účel. Nová deska má ještě ostřejší texty a v budoucnu budeme ještě kontroverznější.
MRR: Jste ateistická kapela?
Nene: Já jsem ateista. Neřekl bych ale, že SICK TERROR je ateistická kapela, protože každý z nás má svůj vlastní způsob myšlení. Nikdy jsem se neptal ostatních, co říkají na moje texty, ale taky nikdo z nich neprotestoval, takže myslím, že s nimi souhlasí. Nechceme naší kapelu nálepkovat podle nějakých ideologických pouček, ale máme určité věci společné a v hudbě se to odráží. To je vše.
MRR: Podobné je to s označováním se za straight edge kapelu, ne?
Nene: Ano, už bych nikdy nechtěl hrát v kapele s nálepkou straight edge jako za časů PERSONAL CHOICE, protože to znamená mít věčně za zády tlupu vygumovaných děcek, co pozorně sledují vše, co děláš a co jíš, jen aby měly pod kontrolou, zda-li jsi stále „true till death“. Nenávidím to.
Marcelo: Straight edge je něčím, co jsem si vybral sám za sebe, ale hlavně jsme pořád zkurvenej punk a to znamená, že nebudu poslouchat žádný příkazy. Doufám, že je to srozumitelné.
MRR: A co říkají ostatní z kapely, co nejsou S.E. na to, že hrajete skladby od PERSONAL CHOICE?
Nene: Nehrajeme zrovna ty vály, které jsou o životě bez drog a hlavně předtím, než byli PERSONAL CHOICE straighte edge kapelou, tak to byla především politická hardcore kapela. Měli jsme texty o spoustě různých témat.
MRR: V SICK TERROR máte spoustu politických textů. Věříte v revoluci?
Nene: V textech mluvíme o spoustě věcí, který nás štvou a když texty nutí lidi přemýšlet, pak je to způsob komunikace. Klíčem je zpochybňování zavedených hodnot a bourání dogmat. Nevěřím v revoluci tak, jako jsem v ní věřil před lety, ale stojím si za řadou důležitých témat, o kterých je v naší společnosti potřeba mluvit. Naše další deska bude o legalizaci potratů v Brazílii – nemůžeme se dočkat chvíle, kdy budou potraty legální, protože dnes umírá řada žen po nelegálních zákrocích. Takováto politická témata chceme propagovat. Měnit věci tady a teď a pomalu vytvářet lepší svět.
MRR: Ale nemyslíte si, že je řada problémů, které drtí lidi po celém světě, nejen v Brazílii, jako např. WTO a celá tahle sračka jménem globalizace? Neměli bychom se stavět i proti tomu?
Nene: Jistě, podporuji anti-kapitalistické aktivity a snažím se dělat, co se dá, ale nejsem členem žádné organizace. Odporuji a šířím myšlenky jinak. Ale opravdu si nemyslím, že je možné mít revoluci bez alespoň minimálního stupně kultury a vzdělání a sám víš, jak na tom je naše zkurvená země a s ní i celý třetí svět jehož jsme součástí. Lidi tady nemají žádnou kulturu, střechu nad hlavou, jídlo a tak můžou těžko myslet na revoluci. Myslím si, že bychom se měli stavět na odpor všemu, co kurví naše životy a postupně tak jít dopředu.
MRR: Anarchisté povstanou z popela!
Nene: To se bohužel nestane, kámo.
MRR: Proč? Na tohle jsem se tě chtěl vždycky zeptat – proč jsi opustil anarchistické hnutí?
Nene: To je velice jednoduché. Anarchismus je fajn, ale anarchisté jsou na hovno.
MRR: Ale já si tě pamatuju ještě coby zapáleného aktivistu na konci 80. let Měl jsi číro a mluvil jsi velmi zapáleně, co se stalo?
Nene: Byl jsem v tom dlouho a neviděl jsem žádný efekt těchto aktivit s výjimkou toho, že jsem tím zabil kus života, vykašlal se na školu, na práci atd. Ale stále se držím některých anarchistických principů.
MRR: Čteš ještě Bakunina?
Nene: To ne, ale čtu Maxe Stirnera, měl by sis ho přečíst taky.
MRR: A co tě tedy teď z politiky zajímá, co čteš?
Nene: Mám rád Chomského. Čtu hodně knížek o naší historii. Od doby, kdy jsem přestal věřit tomu, že anarchie je jediným řešením, jsem začal číst a učit se o spoustě jiných věcí. Určitě jsem proti cenzuře. Vydávám punkové noviny a snažím se v nich zpochybňovat řadu zavedených věcí. Nejsem už někým, kdo by se dal označit za aktivistu, ale zúčastňuji se demonstrací, když jde o něco, co má smysl. Nejsem proti anarchismu, stále si z něj hodně beru, ale myslím si, že musíme změnit řadu věcí právě teď, abychom vůbec mohli přežít a pak budovat svobodnou společnost. Je zde stále hodně práce na těch nejzákladnějších problémech.
Marcelo: Souhlasím téměř se vším, co jsem se o anarchismu dočetl a velice podporuji lidi, kteří se snaží budovat místa, která fungují bez vůdcovského principu – jako třeba squaty.
Nene: Stále si své desky CRASS dobře opatruji.
MRR: Proč všichni místní punx nadávají na SICK TERROR a šíří letáky o bojkotu vaší kapely?
Nene: Protože jsme hráli s THE EXPLOITED.
MRR: Já vím, ale proč vás kvůli tomu tak strašně nenávidí?
Nene: Protože si myslí, že EXPLOITED jsou náckovská kapela. Spousta lidí tady si to myslí. Já jsem si to dokonce myslel dřív taky, ale pak jsem zjistil, že jsou to všechno jen lži.
Marcelo: Před pár lety ti samí lidi nosili trička EXPLOITED. (smích)
MRR: A poté, co jste s nima hráli, myslíte si že jsou náckové?
Nene: Rozhodně ne, je to jen normální kapela, jako každá druhá. Myslím si, že je spíš zajímá zábava než politika a občas melou blbosti.
MRR: O čem například?
Nene: V jednu chvíli během koncertu Wattie řekl „Tenhle song je pro Henryho Rollinse, toho zkurveného homosexuála“ a to mě skutečně otrávilo. Nesnáším tyhle homofobní narážky, ale taky si myslím, že jsou mnohem důležitější problémy a témata, kterými bychom se měli zabývat, než chování nějaké kapely.
MRR: Takže litujete toho, že jste s nimi vystoupili na společném koncertě?
Nene: Nelitujeme, byli jsme tam, zahráli svou hudbu a šli. Jsme dvě odlišné kapely a to, že jsme na jednom pódiu neznamená, že spolu musíme souhlasit.
Marcelo: Jakej je rozdíl v tomu, jestli hraješ na jednom koncertě s kapelou, se kterou nesouhlasíš a s kapelou, se kterou sice naprosto souhlasíš, ale za měsíc je budeš nenávidět? Takhle funguje způsob myšlení těchdle lidí. Jejich dnešní kámoši budou zítra jejich úhlavními nepřáteli. Je to nekonečnej kruh. Myslím si, že by ses měl snažit dělat si věci po svým. Nejseš v téhle scéně přeci pro druhé, ale kvůli sobě, ne?
MRR: Někteří lidi říkají, že hrajete moc často s cizíma kapelama.
Nene: Hrajeme kdykoliv nás někdo pozve. Samozřejmě, že nebudeme hrát pro politickou stranu nebo pro kostel (smích), ale chceme rozšířit to, co říkáme, mezi co nejvíc lidí.
Marcelo: Stále hrajeme spoustu malých koncertů. Lidi namluví spoustu pitomostí.
MRR: Chápej, snažím se tohle interview udělat co nejkontroverznější, OK? A když už jsme u toho, lidi někdy mluví o tom, že jsi dřív býval hardline, co je na tom pravdy?
Marcelo: Ty a hardline? (smích)
Nene: Drž hubu, tohle je hrozně stupidní téma. Je to velice jednoduchý, ale zároveň pro některé velice složitý na pochopení. Dávno za časů PERSONAL CHOICE, někdy v roce 96 se k nám spousta informací dostávala velice těžko – a? už šlo o naše město, zemi nebo obecně třetí svět. Byli jsme ve spojení se straight edge kids z celého světa a nějak se k nám dostalo označení „hardline“ a jeden nebo dva fanziny o tom mluvily. V tu samou dobu jsem sehnal LP SEEIN RED „Workspiel“, na kterém byla skladba „Hardline“ s textem něco jako: „Nechci jen drobky z koláče, chci všechno“, byla to metafora ale velmi politická, stejně jako všechny texty SEEIN RED a já jsem si říkal: „Jasně, to je přesně pro mě.“ Takže jsem začal používat slovo „hardline“, ale v radikálním politickém kontextu. Jenže po pár měsících se mi dostal do rukou stupidní časopis jménem „Vanguard“ (časopis vydávaný zpěvákem nejznámější hardline kapely VEGAN REICH – pozn. překl.) a já jsem se cítil jako hlupák. Netušil jsem, že je to tak kazatelská a omezená záležitost. Okamžitě jsem tenhle termín přestal používat. Nesnáším pro-lifery a nesnáším homofoby. To, že jsem používal slovo hardline, byla chyba. Naštěstí to trvalo jen krátce.
MRR: Myslím si, že někdy děláme velké chyby, ale je to způsob, jak se poučit a vyvíjet se dál.
Nene: Jistě, udělal jsem spoustu chyb a určitě jich ještě spoustu udělám.
Marcelo: Nikdo není dokonalý a po nikom to nemůžeš chtít. Jsme zde proto, abychom se snažili jak to jen jde.
MRR: Kromě SICK TERROR máte i další kapely, ne?
Nene: Společně s Marcelem hrajeme v další kapele DANCE OF DAYS, což je víc post-punk/garážový rock a spíš indie styl než hardcore.
Marcelo: Mám tři kapely: SICK TERROR, DANCE OF DAYS a street punkovou kapelu VIRTUDE ZERO.
Nene: Náš basák taky zpívá v legendární brazilské punkové kapele ULSTER a ještě v další kapele jménem HERESIA. Náš bubeník má taky další kapelu jménem KAAOSTIKA společně s některými členy ARMAGEDOM.
MRR: Myslíte si, že když vydáváte desky mimo Brazílii a chystáte se na turné po Evropě, tak že kráčíte ve stopách kapel jako RATOS DE PORAO?
Nene: Doufám, že ano. RDP jsou známí po celém světě, protože hrají kurevsky skvělou hudbu.
Marcelo: Byli jednou z prvních brazilských kapel, co vyjela na zahraniční turné a ukázala nám tak, že to jde.
Nene: Mám rád RDP. Jsou to naši velmi dobří přátelé. Kdybych mohl někdy udělat jen polovinu toho, co zvládli oni, byl bych š?astným člověkem.
Marcelo: Hodně podporují SICK TERROR. Je to skvělé.
MRR: Nepřemýšleli jste o tom, udělat nějaké texty v angličtině?
Marcelo: Do cizích verzí našich desek dáváme překlady, protože si myslíme, že je důležité, aby lidi rozuměli tomu, o čem zpíváme.
Nene: A já věřím tomu, že stejně tak, jako jsme se my naučili zpívat naše nejoblíbenější skladby od anglických kapel v originále, tak že se lidi budou snažit a naučí se naše skladby zpívat v portugalštině. Stále dokážu zazpívat skladby od WRETCHED v italštině, skladby od POHJASAKKA ve finštině, skladby od ASTA KASK ve švédštině a to samozřejmě žádným z těchto jazyků nemluvím.
Nene: To je jedna z nejlepších věcí na punk rocku. Začal jsem se učit anglicky, když jsem si překládal texty DEAD KENNEDYS. Pak jsem začal studovat pořádně, protože jsem chtěl rozumět svým oblíbeným kapelám jako byli CONFLICT nebo CRASS. Punk rock mě naučil spoustu věcí.
Marcelo: Myslím si, že stejně tak, jako lidi měli rádi LOS CRUDOS, protože zpívali španělsky, tak že podpoří i jihoamerické kapely zpívající portugalsky.
MRR: Máš na sobě tričko DESERDADOS s obrázkem Subkomandanta Marcose. Podporuješ EZLN?
Nene: Samozřejmě. Myslím si, že indiánský odpor v Chiapasu je přesně příkladem toho, jak se dá říct NE severoamerickému megalomanskému impériu. A nepovažuju to za „jejich“ boj, protože to ve skutečnosti je „náš“ boj. Boj chudých lidí z chudých zemí vykořis?ovaných nadnárodními bankami a korporacemi, které podporují mocné vlády. Nemyslím si, že by se nám povedlo zvrátit chod světa, ale měli bychom posilovat, podporovat a vyvíjet odpor. Nejsem tam, nemávám puškou, ale podporuji to.
Marcelo: Lidi z DESERDADOS jsou členy Výboru solidarity s EZLN tady v Brazílii.
Nene: A jejich hudba je kurevsky skvělá.
MRR: Chcete dodat něco na závěr? Díky moc za rozhovor a brzy se uvidíme!
Nene: Vydávám měsíční punkové noviny ANTIMIDIA, náklad je 8.000 kusů a měním místo na reklamu za cédéčka od cizích labelů. Takže máte-li zájem, ozvěte se (antimidia@hotmail.com). Taky mám rád rychlý hardcore kapely, takže chcete-li měnit svoje desky za nahrávky SICK TERROR, napište mi prosím a udržujme tak mezinárodní rozměr punku, OK? Ale nejdřív se ozvěte.
Marcelo: Pokud nám můžete pomoct s koncerty, ozvěte se našemu basákovi (sickterror@hotmail.com). Neopouštějte punk, protože chcete být „hardcorovější“ – punk bez hardcoru nedává žádný smysl.
  
Další informace o kapele, fotky, MP3 atd. najdeš zde:
  
http://www.sickterror.cjb.net/
  
http://www.fotolog.net/sick_terror
  
  
Bližší informace o česko-slovenských koncertech SICK TERROR najdeš na www.seeyouinhell.cz
  
překlad: Phil Hell
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  

Více na old.czechcore.cz
Rozhovory Reakce (0) | Zobrazit všechny články ...

   
PŘIHLÁŠENÍ

 

Registrovat uživatele
Zapomenuté heslo

Vstup do administrace
GDPR

 
HLEDÁNÍ A MAIL LIST

search
mailing list


 
HEY I NEED YOUR HELP!

benoit gaucher

06.02.2025 Paris
All booking...
 
AKCE
VÁNOČNÍ UNPLUGGED KONCERT
VÁNOČNÍ UNPLUGGED KONCERT 25.12.2024 - 25.12.2024 ( 20:00 - 23:59 )
Havlíčkův Brod | Klub Oko (velký sál) Více informací ...
Degradace / Proti Směru / Berlin Blackouts / Skampararas
Degradace / Proti Směru / Berlin Blackouts / Skampararas 26.12.2024 - 26.12.2024 ( 19:00 - 23:00 )
Ostrava, Barák Více informací ...
25 let Degradace
25 let Degradace 26.12.2024 - 26.12.2024 ( 20:00 - 23:00 )
Ostrava, Barák Více informací ...
PARAHYL - NOISE MELNIK
PARAHYL - NOISE MELNIK 27.12.2024 - 27.12.2024 ( 20:00 - 22:00 )
Praha, Klubovna - Dejvice Více informací ...
ready for a bit of old ultra-violence HC
ready for a bit of old ultra-violence HC 29.12.2024 - 29.12.2024 ( 19:00 - 22:00 )
bohuslavice Více informací ...
CALL THE COPS
CALL THE COPS 29.12.2024 - 29.12.2024 ( 19:00 - 22:00 )
Ostrava - Barrák Více informací ...
Koncert
Koncert 31.12.2024 - 31.12.2024 ( 20:00 - 23:50 )
Praha 007 Více informací ...
Zobrazit všechny akce
 
POSLEDNÍ GALERIE
WITCHRITE, Praha - Recykl, 15.12.24
16.12.2024 12:21, Siki


KRONSTADT, Praha - Recykl, 15.12.24
16.12.2024 12:20, Siki


STEZK, Praha - Recykl, 15.12.24
16.12.2024 12:19, Siki


WOLFBRIGADE, Chemnitz - AJZ Talshock, 7.12.24
08.12.2024 14:15, Siki


SKITSYSTEM, Chemnitz, AJZ Talshock, 7.12.24
08.12.2024 14:13, Siki


MÖRSER, Chemnitz - AJZ Talshock, 7.12.24
08.12.2024 14:12, Siki


WET DREAM WAR MACHINE, Chemnitz - AJZ Talshock, 7.12.24
08.12.2024 14:09, Siki


 
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
NÄ - Fu​š​erinä (393)
Hever - L​Á​SKA, PENIAZE, STRACH (315)
ROZHOVOR s LICKSPIT (239)
VINYL RULEZ | 01/2024 - 06/2024 (187)
Direkt - Odpo​č​í​vej v pokoji (183)
Radegast - Otrávená generace (181)
Life Disappointment / Toxic Future - split (178)
NEJOBLÍBEĚJŠÍ ČLÁNKY
Fear Of Extinction / Utsatt - split
ROZHOVOR s LICKSPIT
29. August - Nie si v tom s​á​m
Telex - Řeznickej kr​á​m
Life Disappointment / Toxic Future - split
Piava - s/t
INNER TERRESTRIALS na 007
 
POSLEDNÍ REAKCE
 
SOUTĚŽ
V tuto chvíli není vypsaná soutěž.
 

TOPlist
   



Web-Stranky.cz afa svoboda zvirat kids and heroes 007 strahov malarie dayafter evidence nzdm thor steinar ism marast Periferia

© 2024 Czechcore.cz | Scripted by Sonic (www.pro-neziskovky.cz) | Design concept by Max

Souhlas s cookies

Používáme pouze "funkční" cookies nutné pro provoz webu.

Více o GDPR.